• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۳/۰۱ 
  • کد خبر : ۱۴۸۹۲
selectedimage
دیدار مشاور فرهنگی معاون دانشجویی وزیر بهداشت با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا بصیری، مشاور فرهنگی معاون دانشجویی و فرهنگی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز اول خرداد 1401 در سفری یک روزه به استان قزوین با حضرت آیت الله عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین دیدار و گفتگو کرد.

 در این دیدار که دکتر عبداله دیدبان، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسین حیدری، مسوول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه، دکتر محمدرضا شیخی، معاون دانشجویی و فرهنگی، سید صادقی، مدیر تعالی فرهنگی و نوروزی کارشناس روابط عمومی نیز حضور داشتند، مشاور فرهنگی معاون دانشجویی و فرهنگی وزیر، با ابلاغ سلام دکتر عین الهی و دکتر شیراوژن، گفت: خوشبختانه وزارت بهداشت با عملکرد خوب و جهادی نظام مقدس جمهوری اسلامی را در عرصه های مختلف به ویژه بحران کرونا روسفید کرد و مقام معظم رهبری از این موضوع راضی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین بصیری با اشاره به کمک های فکری امام جمعه در حوزه فرهنگ افزود: راهنمایی و رهنمود های ائمه جمعه برای موضوع فرهنگ دانشگاه ها مهم ترین پشتوانه است و بحث طرح انطباق که در وزارت بهداشت مطرح است، اگر به مفهوم واقعی اتفاق بیافتد، خیلی برکت دارد.

حضرت آیت الله عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین نیز با خوش آمد گویی و ابراز خرسندی از این دیدار، گفت: قرآن به می گوید شما یک طبیعتی دارید و یک فطرت. طبیعت یعنی بدن، یعنی جسم که رفتنی است، اما فطرت باقی است و تبدیل ناپذیر است.  ما این درد های جسمانی را بدون توجه به معنویت نمی توانیم درمان کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین افزود: باید طوری مهندسی کنیم و سبک زندگی را بر اساس دین بچینیم تا فطرت و حقیقت انسان دیده شود. ما برای این مهم باید دین را درست بفهمیم و بدانیم که ادیان نداریم. این اشتباه است. همچنان که صراط های مستقیم ندارم، بلکه تنها یک صراط داریم. اگر خدا را قبول داشته باشیم، نمی توانیم غیر خدا را بپذیریم.

حضرت آیت الله عابدینی ادامه داد: دین اساس کار ماست، رهبر فرزانه انقلاب، سخنگوی دین ماست، متصدی اصلی پیگیری مطالبات رهبری هم دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه هاست و ما با کارکرد درست باید اعتماد مردم که بزرگ ترین سرمایه است، جلب کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در پایان به ایجاد و شروع فعالیت قرارگاه جوانی جمعیت د راستان اشاره کرد و افزود: این موضوع که با هر تولد، دو بازوی کار و یک اندیشه برای شکوفایی کشور زاده می شود، مبنای فکر و فرهنگی ما را باید بسازد و از این فرصت خدمتی که پیش آمده باید استفاده کنیم.

پیش از سخنان نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، دکتر دیدبان، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حیدری و دکتر شیخی در سخنان کوتاهی دیدگاه ها و نظرات خود را در حوزه فرهنگ بیان کردمد و در ادامه سید صادقی، مدیر  تعالی فرهنگی دا نشگاه و مسوول دبیرخانه طرح انطباق گزارشی از اجرای این طرح در دانشگاه علوم پزشکی قزوین و واحد های زیر مجموعه ارایه کرد.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0