عنوان خدمت : فعال سازی مراکز پاسخگویی سلامت
شناسه خدمت: (۱۶۰۴۱۰۱۶۰۰۰)
(مشاهده فرم شناسه خدمت)
نوع خدمت : خدمت به شهروندان (G2C)
شرح خدمت :
سامانه 190 بهمنظور دریافت، رسیدگی، کنترل و نظارت بر ارتباطات مردمی وزارت بهداشت، درمان درحوزههای مختلف سلامت (سلامت محیط – سلامت کار – امور بیمارستانی – انتقادات- پیشنهادات و ... ) طراحی گردیده است.
بطورکلی: رسیدگی به شکایات مردمی سامانه 190 (رسیدگی به شکایتهای بهداشتی مردم)
این سامانه بهداشت 190 در وزارت بهداشت قرار داشته و بصورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شکایات شهروندان می باشد کلیه شکایات مربوط به بهداشت محیط و حرفهای ، غذا و دارو و .. را دریافت کرده و جهت بررسی و اقدام به مراکز بهداشت شهرستان ها بصورت تحت وب ارسال می گردد. بازرسین بهداشت محیط بر اساس نوع شکایت نسبت به یازرسی اقدام و شرح اقدامات انجام شده را در سامانه ثبت می نمایند. شاکی می تواند با تماس مجدد با سامانه 190 از طریق اپراتورها از نتیجه شکایت خود مطلع شود.
کد رهگیری : پس از تماس تلفنی با سامانه 190 و انتخاب حوزه مورد نظر جهت انتخاب شکایت ، کد رهگیری ارائه می شود.
مسئول ارائه خدمت :
تمامی بازرسان سلامت محیط شاغل در ستاد شاغل در ستاد شبکههای بهداشت و درمان شهرستانها و مراکز خدمات جامع سلامت شهرها و روستاها
مقررات خدمت:
آییننامه اجرایی قانون اصلاح ماده 13 قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی
مدت زمان انجام خدمت :
بستگی به نوع شکایت دارد: رسیدگی به شکایات آنی در 24ساعته انجام می گردد؛ رسیدگی به شکایات فوری در 48ساعت انجام میگردد؛ رسیدگی به شکایات عادی در 72ساعت انجام میگردد.
هزینههای مورد نیاز جهت اخذ خدمت: هزینه تماس توسط شاکی
نحوه دسترسی به خدمت :
الکترونیکی (تماس تلفنی با گرفتن شماره 190)
ارائه خدمت:
بازرسی و ارائه نتیجه به شاکی درصورت پیگیری (حضور بازرسان بهداشت محیط در مکانهای مربوطه جهت بررسیهای قانونی)
آدرس اینترنتی: http://zrm.1490.ir
پرسش های متداول :
سوال: درخصوص وضعیت بهداشتی مغازه شکایت دارم، به کجا مراجعه کنم؟
پاسخ: باسامانه 190تماس بگیرید.
سوال: آیا تماس با شماره تلفن 190 رایگان است؟
پاسخ: خیر، براساس مدت زمان تماس تعرفه هزینه تلفن به ان تعلق میگیرد.
سوال: در چه ساعاتی از شبانهروز میتوان با سامانه 190 تماس برقرار کرد؟
پاسخ: این سامانه 24 ساعته آماده پاسخگویی به شهروندان میباشد.